Off-road-ul înseamnă relaxare, prieteni, poveşti frumoase, natură, peisaje incredibile, experienţe unice.
Din multe puncte de vedere, putem spune că off-road-ul se defineşte ca sport în România
Pe lângă etapele de campionat, sub aceeaşi tutelă se desfăşoară şi o serie de cupe. O etapă de campionat este compusă din două zile de trasee prin munţi şi o zi dedicata trialului – un show creat pentru a arata spectatorilor prin ce „chinuri” trec maşinile şi echipajele în zilele din munţi.
În funcţie de nivelul de echipare/modificare al maşinii, concurenţii îşi aleg una dintre clasele: Extrem, Open sau Standard.
La Extrem maşinile sunt practic prototipuri gândite special pentru a trece prin locuri imposibile.
Open este o clasă intermediară.
Standardul este clasa la care maşina este cea mai apropiată de versiunea gândită de constructor. Totuşi şi la această categorie se echipează maşina cu pneuri pentru noroi, troliu şi uneori se umblă şi la suspensii.
Totuşi încearca să nu confunzi SUV, cu autoturism de teren „pur-sânge”!
Tracțiunea 4×4 se este de 3 tipuri, fiecare companie le denumește altfel, dar tipurile contează:
- cele electronice sau automate (care detectează ele când e cazul să intervină și unde să transfere puterea, sunt ok pentru 90% din situațiile mai grele.
- cele blocabile, le vedeți pe Duster, Qashquai, Santa Fe și alte mașini. diferența față de cele automate este prezența unui buton care blochează tracțiunea 4×4 și nu mai lasă calculatorul să decidă cărei roată să îi dea putere.
- cele heavy duty, de obicei pe off-road-ere, pentru că off-road-erele nu sunt SUV-uri!