Loc. Aghireș, nr. 1. Jud. Sălaj

0745 544 919 / 0721 544 919 autolandhosu@yahoo.com

Motocicleta, ca mijloc mecanic de deplasare

Motocicleta, ca mijloc mecanic de deplasare, a apărut în 1885, construită de germanul Gottlieb Daimler, iar primele concursuri care au creat un nou sport au loc la începutul secolului al XX-lea, stimulând şi dezvoltarea industriei de profil, conform Enciclopediei Educaţiei Fizice şi Sportului din România – Volumul I, Bucureşti 2002. Federaţia Internaţională de Motociclism (FIM) se înfiinţează la Paris, în 1904.

România va fi printre primele ţări care va organiza concursuri de motociclete. Acestea au debutat în anul 1903 pe velodromul de la Şosea, din Bucureşti, unde s-au desfăşurat „mari alergări de biciclete şi motoare”. În anul următor, mai multe velodromuri au găzduit curse motocicliste cu caracter internaţional, fiind mai degrabă demonstraţii pe care motociclişti străini le făceau pentru a atrage spectatori la cursele de ciclism, pentru că în ţara noastră primele motociclete au fost aduse în anii 1906-1907. În această perioadă au apărut în presa vremii primele articole, care prezintă vehiculul (solo sau cu ataş) şi dau instrucţiuni pentru conducerea şi întreţinerea acestuia.

Primele întreceri cu motociclete, în sensul adevărat al cuvântului, au loc în 1909 la Brăila, cu ocazia unei serbări sportive, ele fiind asociate cu probe de alergări şi curse de biciclete. O cursă de amploare va fi efectuată în anul 1913, pe traseul Bucureşti-Sinaia şi retur. Cursa a fost câştigată de A. Jenistea, care are meritul de a fi condus cu o singură mână, deoarece cu cealaltă sprijinea o piesă defectă să nu se detaşeze de la locul ei. Media orară atinsă a fost de 44 km/h.

Potrivit www.frm.ro, site-ul Federaţiei Române de Motociclism (FRM), prima atestare a FRM ca persoană juridică autorizată este datată în 1927, la acel moment ea purtând numele: Societatea Sportivă Moto-Club-Român. Moto-Clubul avea secţiuni la Timişoara, Oradea, Braşov, Sibiu şi Cernăuţi. Preşedintele de onoare al Moto-Clubului-Român era Principele Nicolae (fiul regelui Ferdinand).

În 1927, o dată cu înfiinţarea Federaţiei Române de Motociclism şi afilierea ei la Federaţia Internaţională de Motociclism (FIM), înregistrăm prima ieşire peste graniţă a motocicliştilor români, pentru a concura în Cupa „Balcanică”, disputată în Bulgaria, câştigată de motociclistul român M. Moraru. Apar şi concursurile de turism pe motocicletă, care în acelaşi an reunesc 14 concurenţi, printre care şi un francez. În 1927, în Capitală se înfiinţează un nou club de profil: „Uniunea motociclistă română”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *