Temperaturile scăzute din sezonul rece dau mari bătăi de cap proprietarilor de automobile alimentate cu motorină. Cea mai întâlnită problemă este motorina ieftină şi proastă, care poate produce probleme extrem de grave la motor.
Bateria este mult mai solicitată iarna, pornirea motorului necesitând un curent de două, trei ori mai mare decât vara. Pentru motoarele diesel, trebuie să ţineţi cont de avertizorul de “bujii incandescente” din bord.
Bujiile la diesel nu funcţionează continuu, precum la motoarele pe benzină. Pe perioada friguroasă însă, acţiunea lor e decisivă. Multe motoare pornesc chiar dacă trei sau două din bujii mai asigură preîncălzirea camerei de compresie. Unele, cu puţin noroc, pornesc şi cu o singură bujie activă. Dar asta nu înseamnă că acest gen de porniri dezechilibrate nu le va afecta în timp.
Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului luaţi contactul şi puneţi-l din nou. După stingerea a doua oară a indicatorului “bujii incandescente”, acţionaţi demarorul.
Proprietarii de benzinare nu sunt nici ei mai fericiţi. Deşi acestea pornesc în general fără probleme, consumurile pe ger, dar şi cu benzină slabă calitativ cresc cu aproape 30 de procente chiar şi la motoare noi, cu 4 supape pe cilindru.