MAGAZIN: Str. T. Vladimirescu , Bl. G164, ZALĂU/ ATELIER: Aghireș, nr. 1. Jud. Sălaj

0745 544 919/0721 544 919 autolandhossu@gmail.com

Drumuri moto România

După o iarnă mai friguroasă decât de obicei, vremea dă semne de încălzire și este momentul perfect să ieșim să ne bucurăm de activități în aer liber.
Nu e niciodată prea târziu să ne testăm limitele și să descoperim noi pasiuni. Iubitorii de două roți au ocazia să pornească la drum. 
Înainte de a investi bani și timp, trebuie să fiți convinși că vreți să porniți pe drumul aventurii. Important este să lăsați teribilismul deoparte, să vă bucurați de acest sport și să respectați regulile de siguranță.
Am gasit la o căutare rapidă o hartă a României cu câteva trasee de moto, iar spre surprinderea mea văd că și județul nostru ( așa mic cum e) are marcate 2 trasee.
Vă las pe voi, cei pasionați să descoperiți mai multe trasee și poate chiar să le marcați pe hartă pe cele care considerați că merită să fie menționate pe o hartă de acest gen.

Pentru cei care sunt la început în acest sport (sau pasine), îmi prmit să le scriu câteva cuvinte:

Sfaturi de întreţinere pentru posesorii de motoare:

  • Primul pas al întreţinerii de primăvară este verificarea vizuală a acumulatorului. Dacă acesta nu constituie un sistem închis, trebuie să verificaţi nivelul electrolitului şi să-l completaţi cu apă deionizată conform cerinţelor.
  • În cazul motoarelor cu răcire cu apă este foarte important să controlaţi nivelul cerut al lichidului de răcire în sistemul de răcire. Dacă nivelul lichidului este scăzut, trebuie să reumpleţi rezervorului. Întotdeauna folosiţi lichide de răcire gata preparate.
  • Uleiul de motor se îmbătrâneşte chiar dacă nu umblaţi cu motocicleta, prin urmare uleiul de motor şi filtrul trebuie schimbate înaintea fiecărui sezon.
  • Calitatea şi starea uleiului de motor sunt factori determinanţi pentru durata de viaţă a motorului. Din acest motiv trebuie folosit întotdeauna uleiul de motor cu nivelul de performanţă şi gradul de viscozitate prescrise de fabricantul motorului.
  • În cazul motoarelor în doi timpi cu lubrifiere mixtă trebuie să luaţi în consideraţie raportul ulei – benzină specificat în manualul de funcţionare! Prin folosirea raportului de amestecare corespunzător reduceţi probabilitatea defectării sau distrugerii motorului, preveniţi problemele bujiei şi reduceţi emisia de gaze poluante în mediul înconjurător.
  • Benzina se comportă destul de agresiv cu piesele din cauciuc, de aceea combustibilul trebuie întotdeauna îndepărtat din rezervor înainte de sezonul de iarnă, iar motorul lăsat să funcţioneze până la consumarea completă a carburantului din rezervor.
  • Verificarea frânei şi a nivelului lichidului de frână este esenţială pentru siguranţă. Dacă nivelul lichidului de frână din rezervor este scăzut, trebuie să-l completaţi cu lichidul specificat în manualul de funcţionare.
  • Lanţul de antrenare necesită îngrijire şi întreţinere permanentă. Folosind un spray special cu o formulă lubrifiantă, destinat curăţirii lanţului, motocicleta se va bucura de o durată de viaţă mai lungă şi o performanţă mai bună.

Să aveți parte de aventură și drumuri frumoase!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *