MAGAZIN: Str. T. Vladimirescu , Bl. G164, ZALĂU/ ATELIER: Aghireș, nr. 1. Jud. Sălaj

0745 544 919 / 0721 544 919 autolandhosu@yahoo.com

Ce mașină să-mi iau? Diesel, benzină, hibrid sau electrică?

Diesel:

Tot mai multe țări încep să limiteze mașinile diesel. Unii producători au scos motoarele diesel complet din ofertă, alții le-au împuținat, alții le-au scumpit ca să îi gonească pe clienți și alții le-au tăiat din putere ca să respecte normele Euro 6. Sunt orașe în care accesul vehiculelor diesel a fost limitat, iar pe viitor se anunță taxe uriașe și impozite speciale pentru posesorii de mașini pe motorină. 

În România, însă, lucrurile stau altfel. Românii preferă în continuare mașina diesel, în special modelele noi, care sunt atât de eficiente încât oferă consumuri și de 3% în regim mixt. O cifră imposibil de egalat de alte tipuri de alimentare, precum benzina sau chiar mașinile hibrid. Cea mai importanta departajare în cazul achiziționării unei mașini o reprezinta consumul în România, așa că diesel-ul este la mare putere și așa va și rămâne multi ani de acum înainte, până când UE ne va obliga să taxăm preferențial mașinile pe motorina.

Benzină:

Producătorii auto din Europa au început să facă niște modificări în rândul mașinilor pe benzină, pentru că vor să fie pregătiți pentru momentul în care diesel-ul e declarat mort și benzinarele se vor vinde ca pâinea caldă. De exemplu, pe lângă down-size, acum motoarele pe benzina sunt dotate cu filtre de particule, pentru ca emisiile sa fie mai mici și mai curate, reușind sa respecte astfel ultimele cerințe în materie de poluare. Se dezvolta motoare noi pe benzina, pentru toate gamele de vehicule, de la mașinile mini, pana la SUV-uri.

În România, numărul mașinilor pe benzină vândute de noi e în creștere, dar nu se poate compara cu cele diesel momentan. Românii încă sunt speriați de motoarele de capacitate mica, turbo, considerate lipsite de fiabilitate, așa că se întorc spre diesel-ul clasic. În realitate însă, noile motoare pe benzina sunt foarte fiabile, chiar dacă sunt de capacitate mica, pentru ca sunt utilizate tehnologii noi, materiale îmbunătățite, iar cu o întreținere normala, pot rezista mult și bine. Benzinarele rămân însă pe locul 2.

Mașina cu propulsie hibrida:

Sunt mai multe versiuni de automobile care oferă propulsie hibrida pe piața din România. Au un motor termic pe benzină și unul electric. Nu contează ca sunt hibride plug-in sau convenționale cu încărcare automată în mers, pentru că au parte de aceeași soartă: ignoranță totală din partea românului. Și pe bună dreptate. Îți cumperi un hibrid doar ca să poluezi ceva mai puțin natura, dar atât. Sau ca să transmiți un mesaj prin care să spui că ești cool și că te interesează plantele din jurul tău. Însă hibrizii nu prind așa mult la români pentru că… există diesel-ul. O mașina hibrid, orice i-ai face, consumă mai mult decât un diesel. Compară, de exemplu, un Yaris cu un Clio diesel și o să vezi că sunt deferente uriașe în favoarea motorinei. Dacă ar consuma ca un diesel sau mai puțin, hibridele ar avea succes. Însă, după ce tragi linie, cât mergi electric, cât pe benzină, consumul e mult peste cât ai scoate cu un diesel. Așadar, pentru România, o mașină hibrida, mult mai scumpă la achiziție decât un diesel, nu merită luată în calcul.

Mașina electrică:

Un alt segment care tot crește de la zi la zi este cel al vehiculelor electrice. Românii au început să-i prindă gustul, așa că vezi zilnic pe strada câte un Renault ZOE, BMW i3 sau alte ciudățenii care nu scot niciun sunet. Însă cifrele, deși în creștere mereu, rămân absolut ignorabile, nici nu se pot pune la socoteală, pentru că vehiculele electrice încă sunt un fel de subiect tabu. Mașina electrică are autonomie redusă, este scumpă ca la balamuc la achiziție, trebuie să stai la casă ca să o încarci și nici nu te duce la munte sau la mare dintr-un foc, ce să mai vorbim de părăsirea țării… Iar despre o rețea făcuta cu cap de stații pentru încărcare, nici nu poate fi vorba.

În România, mașina electrică este buna doar dacă răspunzi la anumite cerințe. De exemplu, dacă mai ai o mașină obișnuită pentru concedii, adică cu care tot poluezi, deci nu te poți considera prietenul cel mai bun al naturii. Trebuie sa stai la casa ca să o poți încărca. Și, nu în ultimul rând, trebuie să fii ceva mai înstărit ca să ți-o permiți, dacă te gândești ca un BMW i3 e mai scump ca orice limuzina full-size Opel, Ford sau Renault plina de dotări. În plus, iți este bună dacă faci multe drumuri în oraș. O mașină electrică bună are o autonomie reala cam de 200-300 de kilometri, destul încât să te plimbi de la câteva zile la o săptămâna fără sa o încarci. Deci pentru oraș este cea mai buna, dacă răspunzi profilului de mai sus. Ceea ce este greu…

Ce mașină sa iau și ce mașină sa nu iau?

Nu lua o mașină hibrid. E scumpa, consuma mult, abia se mișcă, este grea și nu e nici cal, nici măgar. Mașina electrică merită cumpărată doar dacă ești bogat, dacă mai ai o mașină normala și dacă ai unde să o încarci. Ca tine sunt puțini, de aia nu explodează vânzările de electrice. Mai rămân benzina și motorina. Ce mașină să-mi cumpăr în viitorul apropiat?

Sursa: www.4tuning.ro

Sfatul nostru este să-ți iei mașina care crezi că se potrivește cel mai bine nevoilor și așteptărilor tale!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *