MAGAZIN: Str. T. Vladimirescu , Bl. G164, ZALĂU/ ATELIER: Aghireș, nr. 1. Jud. Sălaj

0745 544 919/0721 544 919 autolandhossu@gmail.com

ANTIGELUL

Un lichid folosit pentru răcirea motorului care face un circuit închis între propulsor, de unde preia căldura și între radiator, acolo unde aceasta este cedată. Antigelul protejează motorul împotriva înghețului, supra-încălzirii și coroziunii.

De ce ai nevoie de antigel?

  • Defectarea sistemului de răcire este cea mai frecventă cauză a defectării mașinii
  • Antigelul poate evita cheltuielile inutile
  • Fără antigel, motorul ar putea fi distrus

În general, în comerț, antigelul se găsește sub forma concentrată, iar la introducerea acestuia în sistemul de răcire el trebuie diluat cu apă distilată, în diverse proporții, în funcție de cerințele producătorului. Un antigel este compus dintr-o serie de aditivi speciali și de substanțe pe bază de glicol.

Pe lângă transferul de căldură pe care îl realizează, antigelul are și rol anti-depunere, astfel evitându-se formațiunile de calcar sau de altă natură care ar putea reduce semnificativ transferul termic.

Niciodată punctul de îngheț al unui antigel nu trebuie verificat după ce a fost completat în vasul de expansiune, întrucât rezultatul poate fi viciat. De asemenea, nivelul de lichid de răcire nu trebuie verificat cu motorul pornit, întrucât exista pericolul unor arsuri grave.

În cazul în care nivelul antigelului din vasul de expansiune scade vizibil, verificați întreg circuitul. Posibilele etanșări incorecte sau fisuri ale conductelor pot avea efecte nefaste asupra motorului.

De mute ori, șoferii sunt tentați ca în loc de antigel să folosească apă de la robinet. Aceasta nu este o soluție, întrucât apa poate cauza diverse probleme. Amintim aici scurgerile la sistemul de etanșare, răcirea greoaie a motorului și lipsa lubrifierii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *